For what i'm thinking of... what i'm doing... and what's inspire me... and this is how i see the world!

Monday, March 21, 2011

Simple Stage Design Task

Petang khamis lepas aku dapat satu call dari potential client utk develop satu design performance stage utk satu dinner di Kuala Lumpur Convention Center, Jun depan. Esok harinya, aku pun berjumpa dengan client untuk mendapatkan brief project untuk memudahkan aku develop concept stage itu. 


Tag line malam itu "Diversity in Culture & Unity in Partnership".... dan keyword Diversity, Culture, Unity, semua perlu ada dlm design stage itu nanti yang akan digunakan sebagai pentas persembahan & ucapan... Budget yang diberi tidaklah semewah yang selalu aku buat di Kraftangan. Cukup2 untuk aku gunakan sidikit construction prop dan guna printing backdrop di atas stage bersaiz 9 meter x 6 meter ini. Masa yang aku ada, cuma 2 hari utk develop design dan pagi-pagi Isnin aku perlu email kepada mereka..... Bagi aku, weekend bukanlah masa yang selalunya idea turun mencurah2, melainkan gangguan yang tak henti-henti dari mendapatkan idea2 yang bernas....


Today; Monday 21 March 2011
Hari ni aku berjaya menghasilkan design stage dlm masa yang diberi.... Tapi aku tak sempat utk buat self-assessment pada design kali ini. Sedikit concept description aku sertakan dalam email kepada client aku.....

"Concept of Diversity in Culture is reflected in the combination of multiple traditional percussion instrument (partly as rostrum platform) & also with the traditional songket & batik motif at the backdrop. Whilst for Unity in Partnership can be seen in hand-held-globe graphic and the repetition pattern of songket & batik motif may also symbolize 'Unity'. A stretch tensile from the stage floor upward symbolize the dynamic-ism of the theme and will be the focal backdrop for speech and also for stage lighting play"

Alhamdulillah..... satu lagi amanah berjaya aku laksanakan....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...