For what i'm thinking of... what i'm doing... and what's inspire me... and this is how i see the world!

Thursday, October 27, 2011

Happy Deepavali 2010 !!.. dengan TAPI!

by http://trixinc.deviantart.com
HAPPY DEEPAVALI to all Malaysian!
especially to all my indian friends (tapi tak ramai manalah...)
Mcm perayaan-perayaan utama yang lain.... Apa yang aku tunggu-tunggu cumalah 'public holiday'. So, boleh lah aku lepak-lepak di rumah dan paling tidak pun keluar utk window shopping.... (sambil-sambil boleh survey decor mall yang aku pergi).

TAPI !!... Apa yang buat aku terkejut.... Mall yang aku sangka akan penuh decor deepavali bewarna warni, rupanya senyap sunyi (sesetengahnya ada bunyi cengkerik lagi) - seperti Deepavali ini bukan perayaan utama di Malaysia... Pelik pulak rasanya...!! Dari 4 Mall yang aku sempat pergi.... 

 Cuma boleh dikatakan Sunway Pyramid saja yang buat setup khas utk deepavali, berkonsep "Garden of Dewali" (time ni aku pulak tak bawa NEX)... Mid valley dan Garden cukup sekadar hiasan 'kolam' di ground floor. KLCC yang gah dibelakang opis aku lagi aneh, seperti tiada apa-apa perayaan berlaku (kat sini ada bunyi cengkerik kedengaran)...

Kolam @ Garden
Kolam @ Mid Valley
 Anehkan.... membuatkan aku malas utk pergi ke mall-mall lain.... Potong stim.... Kebanyakan Mall hanya buat promotion dan sedikit pocket show untuk Deepavali tahun ni... tapi masih anehkan?...

Maknanya tak semuanya sehappy dewali tahun ini.... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...