For what i'm thinking of... what i'm doing... and what's inspire me... and this is how i see the world!

Friday, October 7, 2011

Tribute to Steve Job

" There goes my inspirational keynote presenter....  R.I.P Steve Jobs. :( :( "

My 1st reaction on FB after reading Yahoo News on the death of Steve Jobs....


Bila aku buka Apple.com, terus ada tribute page - gambar Steve Jobs dan tahun kelahiran & matinya dan condolence message dari Apple - 2 pages in remembering Steve Jobs



Walaupun kenal hanya dari artikel-artikel yang aku baca, Steve Jobs adalah antara orang yang sentiasa mengkagumkan aku... Jalan hidupnya yang keluar masuk Apple Inc pun dah menunjukkan dedikasinya pada minatnya sehingaa nafasnya yang terakhir... Bagi aku, Steve Job adalah salah seorang insan yang ditakdirkan dapat merubah cara hidup manusia dengan idea dan kegeniusan yang telah tuhan berikan padanya... (Kalau lah tuhan diberikan aku peluang yang sama...)

Pixar, Lucasfilm,Walt Disney dan tentunya Apple, merupakan syarikat-syarikat yang sentiasa melakukan 'Wonders!' dan semuanya punya sentuhan dari Steve Jobs. Apa saja sentuhannya, pasti 'turn into gold'.

Suatu masa dulu, bila aku punyai masalah dalam presentation idea aku pada khalayak ramai.... Steve Jobs juga menjadi sumber inspirasi aku dalam mencari tips untuk menjual idea dalam presentation ku... Apple Keynote pasti menjadi benda yang aku tunggu-tunggu untuk melihat bagaimana Steve Job ini memukau audience dengan fakta-fakta, ayat bombastik, dan hanya berbekalkan simple presentation yang sama setiap kali dia bercerita... itu aku kagum...

Harini, hilanglah salah seorang sumber inspirasi aku....

Rest in Peace 
Steven Paul "Steve" Jobs (February 24, 1955 – October 5, 2011)
 
 

Photos are owned by respective owner(s)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...