For what i'm thinking of... what i'm doing... and what's inspire me... and this is how i see the world!

Friday, May 27, 2011

So... Can i know , How Would You Like Your Graphic Design?

Terima kasih Faizullah a.k.a Zul IT atas info2 stylo yang ko selalu bagitau aku.... Yeah!!... Dalam aku sibuk2 ni sempat gak ko guide aku pada satu poster yang aku cari selama ni.... HOW WOULD YOU LIKE YOUR GRAPHIC DESIGN??; design by Colin Harman.


3 perkara yang selalu jadi isu (lebih kurg sama seperti posting aku yg lepas- Klik sini). Disebabkan ini cuma berkisarkan pada bidang grafik- 'Easy Maintain' & 'Senang Construct' tidaklah menjadi isu yang penting.... 'Free' adalah isu yang selalu juga aku dengar, tapi akan aku counter dari awal atau di akhir perbincangan dengan 'ayat-ayat mati'. ("Mana ada bende free kat dunia ni... masuk toilet pun bayar kan?"-the easiest excuse for laymen thinker). Ape pun bidangnya, dalam Design Process tetap akan ada isu yang lebih kurg sama. Bukan utk menyusahkan designer, cuma sebagai penguji Otak dalam tempurung kepala ni.... Hahaha... berjaya juga untuk si Harman explain masalah ni dengan cuma mengguna Venn Diagram..

Aku pun rasanya kena buat satu khas utk unit aku ni... Aku akan tampal besar2 di dinding, dan siapa yang melangkah masuk untuk permintaan yang bukan2, sila rujuk poster tu dahulu..... Hehehe Well done Harman, you've inspired me!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...